پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33139 |
ارسال توسط :
23 بازدید
ارسال به دوستان
پ

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

 

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 33139 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!