جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 31443 |
ارسال توسط :
30 بازدید
ارسال به دوستان
پ

استانداری سیستان و بلوچستان خبر از حمله ناموفق تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار سیستان و بلوچستان داد.

ایسنا در گزارشی نوشت: علیرضا مرحمتی معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار حدود ساعت ۲۲ چهارشنبه شب خبر داد و گفت: اوضاع تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید: حمله تروریست ها به چابهار و راسک / درگیری سنگین سپاه و نیروی انتظامی با گروه تروریستی جیش العدل

گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل(جیش‌الظلم) در اطلاعیه‌ای این عملیات‌ها را بر عهده گرفت است.

 همان ساعات اولیه معاون امنیتی وزیر کشور خبر از محاصره تروریست‌ها و شهادت ۳ تن از حافظان امنیت داد. نیروهای حافظ امنیت در استان سیستان و بلوچستان، پس از دفع حملات تروریستی و کنترل شرایط، در حال پاکسازی مناطق آلوده هستند. 

میر احمدی گفت: وضعیت در راسک و چابهار تحت کنترل است و به جز راسک و چابهار هیچ محل دیگری درگیری وجود نداشته است و عملیات پاکسازی در راسک و چابهار آغاز شده است.

«عباس میر» جانشین کلانتری ۱۱ چابهار که در درگیری با تروریستهای جیش الظلم که مجروح شده بود، به شهادت رسید.

۵ تروریست کشته شدند و ۵ نیروی مدافع امنیت در حمله تروریستی به ۲ نقطه در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند. یک سرباز، یک پاسدار و یک بسیجی در چابهار از شهدای شب گذشته هستند.

بیشتر بخوانید

حمله تروریست ها به چابهار و راسک / درگیری سنگین سپاه و نیروی انتظامی با گروه تروریستی جیش العدل

 

در چابهار عناصر تروریستی که قصد ورود به دریابانی را داشتند هر ۳ تروریست کشته شدند و عملیات در حوزه دریابانی تقریبا خاتمه یافته است. تروریست‌ها ۱ نفر از شهروندان چابهار را به گروگان گرفتند که عملیات نیروهای امنیتی برای حفظ جان این گروگان با احتیاط کامل انجام می شود. در راسک تروریست ها به طور صددرصد به شکست کامل رسیدند و در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور درگفت‌گو با شبکه خبر گفت: همه تروریست ها در محاصره‌اند. نیروهای پشتیبان تروریست‌ها در محاصره‌اند یا فرار کرده‌اند.تعداد تروریست های کشته شده ۸ تن است و حداقل ۶ تن دیگر کشته یا دستگیر خواهند شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در تکمیل اخبار حمله دیشب در گفت‌و گو با شبکه ملی گفت: تعداد شهدای ما فعلا  ۳ نفر هستند و تعدادی هم مجروح شدند که ان‌شاءالله وضعیت آنها بهبود پیدا کند.

میراحمدی در پایان گفت: بنابراین با توجه به عملیاتی که صورت گرفته تعداد کشته‌ها تروریست‌ها قاعدتا باید بیشتر از ۲۰ نفر باشد ولی آمار دقیق را فرماندهانی که در صحنه درگیر هستند اعلام می‌کنند.

وی افزود: در چابهار نیز تروریست‌ها به مقر سپاه حمله کردند و در مواجهه با نیروهای حافظ امنیت به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کردند و تعدادی از افراد را به گروگان گرفتند.نیروهای حافظ امنیت مشغول خارج کردن افرادی هستند که به گروگان گرفته شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هم گفت: با کشته شدن ۳ نفر دیگر از تروریست های مسلح شمار تروریست‌های به هلاکت رسیده به ۱۵ نفر افزایش یافت و تردد هموطنان در چابهار به حالت عادی برگشته است.

گروگان گروفتن یک شهروند توسط تروریست ها

همچنین براساس اخبار منتشر شده، تروریست‌ها یک نفر از شهروندان چابهار را به گروگان گرفته‌اند که عملیات نیروهای امنیتی برای حفظ جان این گروگان با احتیاط کامل انجام می‌شود.

گروگان‌ها از دست تروریست‌ها با ورود یگان‌ ویژه رها شدند

به گزارش فارس، سخنگوی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی از رهایی گروگان‌ها از دست تروریست‌ها در چابهار با ورود مأموران یگان‌های ویژه فراجا خبر داد.

جیش الظلم در خط مقدم دفاع از رژیم صهیونیستی

مهر نیز گزارش داده، هم‌زمان با واکنش احتمالی ایران به جنایت صهیونیست‌ها در سوریه، گروهک‌های تروریستی در شرق کشور برای ایجاد ناامنی در برخی شهرهای مرزی مأموریت یافتند. این اقدام ایذایی، با واکنش سریع و به موقع نیروهای امنیتی و انتظامی ناکام ماند.

اکانت‌های توئیتری متعلق به رژیم صهیونیستی با ضریب دادن به عملیات‌های تروریستی امشب در راسک و چابهار سعی دارند از این اقدام تروریستی حمایت رسانه‌ای کنند.

گروگان گروفتن یک شهروند چابهاری توسط تروریست ها /حمایت اسرائیل از اقدام تروریستی در راسک و چابهار

جان فدایی تروریست‌ها برای اسرائیل

گروهک تروریستی جیش الظلم در تلاش است با عملیات‌های ایذایی خودش را سپر بلای کارفرمایش کند تا حواس ایران را از اسرائیل دور کند.

اتفاقات امشب چابهار واضح نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی از کجا تامین می‌شوند.

11

آرامش در شهر چابهار

آرامش در شهر چابهار پس از انجام عملیات ترویستی دیشب برقرار است و تردد آسان و مردم در آرامش مشغول فعالیت‌های روزمره شان هستند.

اسامی ٣ پاسدار شهید شده در حمله تروریستی راسک و چابهار اعلام شد

آنگونه که مهر روایت کرده، در این حمله تروریستی سه نفر از پاسداران سپاه الغدیر استان یزد به نام‌های امیر محسن حسن‌نژاد، حسین انتظاریان و حسین سرسنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تصاویر شهدایی که در حمله تروریستی جیش الظلم به چابهار و راسک به شهادت رسیدند

آنگونه که ایرنا روایت کرده، «امیر محسن حسن نژاد» از پاسداران تیپ الغدیر استان یزد بود که شب گذشته در درگیری با گروهگ تروریستی جیش الظلم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این عضو سپاه در حمله تروریستی جیش الظلم به چابهار و راسک به شهادت رسید +عکس

اولین تصویر از شهید والامقام محسن حسین نیا(مداح اهل بیت(ع) پایگاه دریابانی چابهار)

photo_2024-04-04_11-02-27

تصویری از شهید حسین انتظاریان (شهید یزدی حادثه تروریستی چابهار)

photo_2024-04-04_11-07-53

اولین تصویر از شهید والامقام جواد جهان بیگی از کارکنان هنگ مرزی جکیگور”درگیری با جیش الظلم”

photo_2024-04-04_12-01-08

تصویر یکی دیگر از شهدای یزدی حادثه تروریستی راسک، پاسدار شهید حسین سرسنگی

photo_2024-04-04_12-19-42

افزایش تعداد شهدای حمله تروریستی 

تعداد شهدای حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک سیستان و بلوچستان به ۱۱ نفر رسید.

در درگیری‌های دیشب با عوامل گروهک تروریستی جیش الظلم تاکنون ۲ مامور فراجا، ۲ مامور مرزبانی و هفت نیروی سپاه و بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یک منبع آگاه، در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، تاکنون ۱۶ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد.

هم اکنون از ساعت‌ها قبل، درگیری در راسک به اتمام رسیده و ساختمان دریابانی چابهار نیز در حال پاکسازی بوده؛ اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد.

تصاویری از تروریست های یه هلاکت رسیده

photo_2024-04-04_12-32-57

photo_2024-04-04_12-46-51

photo_2024-04-04_12-47-17

photo_2024-04-04_15-30-13

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان: عملیات برای به هلاکت رسیدن تمامیِ تروریست‌ها ادامه دارد

سرهنگ دلیری جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از حمله تروریستی در چابهار و راسک توضیحاتی را ارائه داد. 

سرهنگ دلیری تاکید کرد: عملیات برای به هلاکت رسیدن تمامیِ تروریست‌ها ادامه دارد.

پایان عملیات تروریستی در چابهار

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها و به هلاکت رسیدن تروریست‌ها پایان یافت.

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 31443 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!