پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 23814 |
ارسال توسط :
35 بازدید
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درحاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور و آبزیان در مشهد گفت :
در این نمایشگاه محصولات و تکنولوژی‌هایی معرفی می‌شوند که قیمت تولید را کاهش دهند و به نظر من امروز کشور ما درحال رسیدن به مرحله‌ای است که بتواند کشاورزی ما درقله‌های موفقیت کشاورزی دنیا قرار بگیرد.

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور و آبزیان در مشهد ” غلامرضا قنبری ” افزود:  استان خراسان رضوی رتبه اول صنایع تبدیلی و فرآوری کشور رادارد همچنین حائز رتبه سوم دام و طیور وفرآورده های لبنی کشور است  و بالغ بر یک هزار و پانصد واحد تولیدی ، تبدیلی و فرآوری در استان خراسان رضوی دائر است و  آمار تولیدات محصولات دامی، زراعی و باغی در استان خراسان رضوی حدود هفت و نیم میلیون تن می باشد.

وی ادامه داد: شش و نیم میلیون راس دام و ۱۶ میلیون واحد دامی در خراسان رضوی وجوددارد که از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی است که  در کنار زنجیره‌های تولید قرار دارند .

قنبری یادآور شد : تاکید ویژه ما اینست که طی دو سال بتوانیم  برای توسعه زنجیره‌های واحدهای تولیدی خورد که از توان رقابت، تامین منابع و مکانیزه کردن واحدهای خودشان برخوردار نیستند در ذیل زنجیره‌های تولید به قابلیت‌ها و استانداردهای لازم برسند تا بتوانیم محصولات خوبی را درخور و فراخور ملت و تولید کننده‌ها داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به آن که درنمایشگاه دام و طیور آبزیان خراسان رضوی  به سمت تخصصی شدن آن گام برداشته می شود ، بیان داشت : در این حوزه ها درسال گذشته دو نمایشگاه و امسال نیز سه نمایشگاه برگزار شده است که نگاه ما نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها بیشتر به سمت حل مسائل در بخش کشاورزی بوده است .

وی تصریح کرد: لذا اولویت به واحدهای تولیدی وشرکت کنندگانی داده شده است که بتوانند مسائلی را از بخش کشاورزی و همچنین در حوزه دام طیور وآبزیان حل کنند  یعنی محصولاتی ارائه شود که مزیت‌دار باشد.

fd508f48-4d81-42d4-8112-15c8e0d792dd

قنبری تاکیدکرد : امسال در این نمایشگاه سعی شده است فارغ از معرفی محصولات ، تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها نسبت به ارائه شیوه‌های جدید، روش های نوین تولید و پرواربندی در بخش کشاورزی و همچنین در حوزه‌های زراعت و باغبانی نیز مطرح شود‌ که ویژه تر به آن پرداخته ایم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین درحوزه آموزش و ترویج آن بسیار تکیه کرده ایم. ازاین رو در این نمایشگاه کلاس‌های آموزشی، ترویجی ویژه‌ای در مباحث مختلف درحال برگزاری آن می باشد. وی تاکید کرد:  توجه به  هوشمندسازی اتوماسیون و مانیتورینگ شاخص‌های تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی در این نمایشگاه بیشتر تاکید شده است  همچنین به شرکت‌های دانش بنیان  نیزاهمیت ویژه ای داده شده است.

قنبری تصریح کرد: باتوجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری آن چیزی که باید به آن تکیه کرد شرکت های دانش بنیان است ودرحال حاضر بالغ بر ۷۲ شرکت فناور ، نوآور و دانش بنیان در دهکده نوآوری و فناوری خراسان رضوی بعد از دو سال مستقر شده است و آن ها برروی روش‌ها،تکنولوژی و محصولات جدید کار می‌کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کارهای ویژه ای دیگری که در این نمایشگاه انجام شده است ، اظهار داشت :  در این نمایشگاه به معرفی محصولات و شرکت ها می‌پردازیم تا این شرکت‌ها بتوانند به سمت تجاری‌سازی بروند. زیراامروز باید از مرحله تولید کمی بگذریم و به کیفیت و استاندارد محصولات توجه کنیم . چون ناگزیریم که محصولات مان را به کشورهای دیگر عرضه کنیم وبرای این موضوع باید کیفیت و استاندارد محصولات مان را ارتقاء بدهیم تا بتوانیم رقابت کنیم.

 

مشهدفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 23814 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!