پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19164 |
ارسال توسط :
63 بازدید
ارسال به دوستان
پ

از شهر یزد اخبار خوشی مخابره می‌شود که از ورزش دوستی مردم یزد حکایت دارد.

به گزارش “ورزش‌سه‌”، از اصلی‌ترین چالش‌هایی که در ایران با آن روبه‌رو هستیم می‌توان به کم تحرکی، دیابت و چاقی اشاره کرد که این آمار در یزد شکل نگران کننده‌تری را در چند سال گذشته به خود گرفته بود؛ از سوی دیگر فرهنگ خانواده‌های یزدی که به کار و تحصیل فرزندان‌شان توجه بیشتری دارند مزید بر علت شد تا ورزش در سبد روزانه یزدی‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت از اولویت‌های آخر باشد!

با چنین دیدگاه و چنین آمار نگران کننده‌ای، مسئولان یزدی را برای برون رفت از این ناخوشی، به آزمودن راه‌های پرتعدادی وادار کرد که از بد حادثه هیچکدام با اقبال مردم روبه رو نشد بجز یک طرح که همه تصورات را درباره یزدی‌ها به طور کلی عوض کرد؛ طرحی به نام المپیاد ورزش محلات.

1988080
1988081
1988082
1988083
1988084

المپیاد ورزش محلات یزد بیش از یک دهه پیش با برگزاری چند رشته ورزشی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد آغاز به کار کرد و با گذر زمان و البته استقبال یزدی‌ها، اکنون روزهای پایانی یازدهمین دوره خود را با برگزاری بیش از ۶۰ رشته ورزشی در شرایطی پشت سر می‌گذارد که، ۲۳ هزار شهروند یزدی در این دوره از مسابقات به صورت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند تا رکورد بیشترین استقبال از یک رویداد ورزش شهروندی در کل کشور به یزدی‌ها اختصاص پیدا کند!

این آمار جنون آمیز در حالی ثبت شد که سایت مسابقات همچنان باز است و احتمال دست نیافتنی‌تر شدن رکورد این المپیاد وجود دارد؛ المپیادی که نزدیک به ۱۵۰۰ شرکت کننده فقط در رشته کاراته دارد. مسابقات فوتبالش با ۲۸ تیم، والیبالش با ۵۸ تیم و فوتسالش با ۱۰۷ تیم برگزار می‌شود. استعدادهای دوره گذشته‌اش(از بین شهروندان و ورزشکاران مبتدی)به تیم‌های ملی اسکواش و کاراته و… راه یافته‌اند و مسابقاتش را در دل محلات و حسینیه ها می‌توان دید. مدیران و ستاره‌های ورزش کشور برای تماشای این مسابقات به یزد می‌آیند و به برگزیدگان المپیاد نزدیک به یک میلیارد تومان جایزه نقدی اعطا می‌شود. بدیهی است که با چنین توصیفی می‌توان به جادوی المپیاد ورزش محلات یزد پی برد که در صورت تداوم می‌تواند جدا از حل بسیاری از مشکلات، جایگاه یزد را در جغرافیای ورزشی کشور ارتقا دهد.

منبع : ورزش سه

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 19164 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!