پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 26486 |
ارسال توسط :
56 بازدید
ارسال به دوستان
پ

با وجود تکذیب‌های تهران و کی‌یف، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با یک هفته نامه انگلیسی مدعی شد که ایران موشک بالستیک در اختیار روسیه قرار داده است و این امر تاثیر منفی بر تحولات اروپا می‌گذارد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، گرنت شپس روز سه‌شنبه در مصاحبه با نشریه سیاسی هاوس (The House) ضمن تکرار و تایید ادعای اخیر رویترز در زمینه ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: “نمی توانم به جزئیات آن بپردازم. اما چه موشک بالستیک باشد یا پهپاد شاهد، دیده ایم که هر کشمکشی که در جهان رخ دهد، ایران شروع به اقدام های تحریک آمیز می کند. آنها نه تنها در منطقه خود بلکه، در این مورد، در اروپا نیز تاثیر منفی بر جای می گذارند.”

رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین اوایل اسفند و در حاشیه مجمع “اوکراین: سال ۲۰۲۴” در کی ‌یف، خبر ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه را تکذیب کرد.

کیریلو بودانوف، ضمن تکذیب تحویل موشک های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: هیچ موشک (ایرانی در اختیار روسیه) نیست. تمامی این اخبار نادرست است.

رویترز پیشتر در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که ایران ۴۰۰ فروند موشک زمین به زمین بالستیک به روسیه ارسال کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد چهارم اسفند جاری اعلام کرد: به رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند و این بر اساس پایبندی ایران به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 26486 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!