پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 21350 |
ارسال توسط :
95 بازدید
ارسال به دوستان
پ

بر اساس گزارش سه نهاد مرتبط با زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، تعداد فلسطینی‌هایی که از هفت اکتبر تاکنون توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند از ۷۰۰۰ پرونده فراتر رفته است.

وبگاه آرتی عربی نوشت: «اداره امور زندانیان سابق، باشگاه زندانیان فلسطین و بنیاد آدامیر برای مراقبت از زندانیان و حقوق بشر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در مجموع ۲۲۰ زن در سرزمین‌های ۱۹۴۸ دستگیر شده‌اند و تعداد دستگیر شده‌ها در میان رده‌های کودکان بیش از ۴۴۰ مورد است».

بر اساس این بیانیه، از هفت اکتبر، نیروهای اسرائیلی ۵۳ خبرنگار را دستگیر کرده‌اند که ۳۶ نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند و ۲۱ روزنامه‌نگار نیز به بازداشت اداری منتقل شده‌اند.

احکام بازداشت اداری بیش از ۳۴۹۰ حکم شامل احکام جدید و تجدید نظر از جمله احکام علیه کودکان و زنان بود.

در این بیانیه آمده است که اسرائیل این بازداشت‌ها را از ۱۶ مهر با هدف تشدید جنایات خود از جمله: «اعمال خشونت آمیز، ضرب و شتم شدید و تهدید بازداشت‌شدگان و خانواده های آنها، علاوه بر خرابکاری گسترده و تخریب منازل شهروندان و…. توقیف وسایل نقلیه، پول و جواهرات طلا، علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت ها، به ویژه در اردوگاه‌های طولکرم و نور شمس و اردوگاه جنین آغاز کرده است».

در این بیانیه توضیح داده شده است که این بازداشت‌ها شامل کسانی است که از خانه‌ها، در ایست‌های بازرسی نظامی، کسانی که تحت فشار مجبور به تسلیم شده‌اند و گروگان‌ها، می‌شود.

بر اساس این بیانیه، نیروهای اسرائیلی علاوه بر عملیات‌های دستگیری، اعدام‌های میدانی را با هدف قرار دادن اعضای خانواده‌ بازداشت‌شدگان انجام دادند.

همچنین در این بیانیه آمده است: «حداقل هشت نفر از زندانیان پس از هفتم مهرماه در زندان‌های اشغالی به شهادت رسیده‌اند که عبارتند از: عمر درغمه اهل طوبس، عرفات حمدان اهل رام‌الله، ماجد زقول از غزه، شهید چهارمی که هویتش مشخص نیست. عبدالرحمن مرعی از سلفیت و ثائر ابو عصاب از قلقیلیه، عبدالرحمن البهش از نابلس و محمد الصبار از الخلیل».

این سه نهاد افزودند؛ در مجموع، تعداد بازداشت‌شدگان در زندان‌های اسرائیل تا پایان ژانویه گذشته به بیش از ۹هزار نفر از جمله ۳۴۸۴ زندانی اداری و ۶۰۶ زندانی طبقه‌بندی شده به عنوان «مبارزان غیرقانونی» از غزه رسیده است.

خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21350 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!