جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 21540 |
ارسال توسط :
43 بازدید
ارسال به دوستان
پ

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را در ارتباط با تهیه فناوری پیشرفته ایالات متحده برای استفاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به‌دلیل نقض محدودیت‌ها و تحریم‌های صادراتی آمریکا، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. بر اساس این بیانیه، در میان کالاها و فناوری‌های […]

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را در ارتباط با تهیه فناوری پیشرفته ایالات متحده برای استفاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به‌دلیل نقض محدودیت‌ها و تحریم‌های صادراتی آمریکا، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، در میان کالاها و فناوری‌های ارسالی برای بانک مرکزی ایران، مواردی وجود داشتند که توسط دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده به‌عنوان اقلام امنیتی و اطلاعاتی طبقه‌بندی شده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضد تروریسم قرار دارند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی پیشتر در سال ۲۰۱۹ به خاطر نقش آن در حمایت مالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس و حزب‌الله لبنان تحریم شده بود.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این زمینه گفت: «بانک مرکزی ایران نقش مهمی در حمایت مالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان، دو بازیگر کلیدی دارد، که قصد بی‌ثبات کردن بیشتر خاورمیانه را دارند».

او افزود: «ایالات متحده به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مختل کردن تلاش‌های غیرقانونی رژیم ایران برای تهیه فناوری حساس و حیاتی ایالات متحده ادامه خواهد داد.»

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21540 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!