جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18351 |
ارسال توسط :
93 بازدید
ارسال به دوستان
پ

بخش هایی از مقاله برند دیبازمان و کیلا اپشتاین که سوم فوریه ۲۰۲۴ در بی بی سی  درباره دلیل تاخیر حملات تلافی جویانه آمریکا نوشتند را می خوانید: ۱. در این چند روزی که حملات تلافی جویانه آمریکا تاخیر داشت، دولت بایدن با پرسش ها و انتقاداتی از ناحیه جمهوریخواهان درباره زمانبندی و اثربخشی واکنش آمریکا روبرو […]

بخش هایی از مقاله برند دیبازمان و کیلا اپشتاین که سوم فوریه ۲۰۲۴ در بی بی سی  درباره دلیل تاخیر حملات تلافی جویانه آمریکا نوشتند را می خوانید:

۱. در این چند روزی که حملات تلافی جویانه آمریکا تاخیر داشت، دولت بایدن با پرسش ها و انتقاداتی از ناحیه جمهوریخواهان درباره زمانبندی و اثربخشی واکنش آمریکا روبرو بود… اما کارشناسان سیاست خارجی بر این باورند که این رویکرد به ایران اجازه داد تا پرسنل خود را بیرون ببرد و بطور بالقوه از یک منازعه گسترده تر میان دو طرف پرهیز شود.

۲. میک مولروی Mick Mulroy، یک دستیار پیشین وزارت دفاع آمریکا در خاورمیانه به بی بی سی گفت: “این کار به آنها امکان داد تا ظرفیت شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی را کاهش دهند اما تشدید هم نکنند. هرچند که این رویکرد احتمالا تاثیر بازدارندگی برای حملات آینده این گروهها نخواهد داشت. سود نهایی این رویکرد آن است که از یک جنگ مستقیم میان آمریکا و ایران جلوگیری می کند.”

۳. حسین ایبیش، عضو موسسه کشورهای عربی خلیج (فارس) در واشنگتن می گوید که به نظر می رسد این تاخیر علامتی بود از طرف آمریکا درباره “آنچه که آنها نمی خواهند انجام دهند، که همان حمله به داخل ایران است.”

۴. مولروی به بی بی سی می گوید که این امکان هم هست که آمریکا به پرسنل سپاه قدس اجازه داده تا تاسیساتی را که هدف حمله قرار می گیرد، ترک کنند.”  کارشناسان می گویند که آمریکا باید از خط باریکی، میان بازداشتن کشوری همچون ایران بدون جرقه زدن یک منازعه بزرگتر، عبور کند. 

۵. برادلی بومن Bradley Bowman، مدیر ارشد مرکز قدرت نظامی و سیاسی بنیاد دفاع از دمکراسی ها در واشنگتن می گوید: “تلگرافی کردن” حملات می تواند به آمریکا فرصت دهد تا رویکردی “طلایی” را پیاده کند که “نه خیلی سخت و نه خیلی نرم” باشد. این رویکرد “بر دشمنانمان درد و آسیب وارد می کند تا حمله به نیروهای ما را متوقف کنند اما نه آن مقدار که آنها احساس کنند یک تشدید گسترده ضرورت دارد، بنابراین از یک جنگ منطقه ای خودداری می شود.”

۶. ایبیش می گوید که چه بسا دولت بایدن تلاش دارد از کشمکش های سیاسی داخلی هم که با درگیرشدن آمریکا در یک جنگ جدی تر بروز می کند، پرهیز نماید. “اگر آمریکا به ایران حمله کرده بود، جمهوریخواهان نشانداری همچون ترامپ، بایدن را متهم به جنگ افروزی می کردند. این یک تله سیاسی است و بایدن نمی خواهد در این تله بیفتد.”

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18351 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!