چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19661 |
ارسال توسط :
84 بازدید
ارسال به دوستان
پ

گوگل برای کاهش کلاهبرداری در سنگاپور به دنبال مسدود کردن سایدلود برنامه‌هایی است که از مجوزهای اندروید برای خواندن رمزهای عبور یک‌بارمصرف از طریق پیامک و اعلان‌ها سوءاستفاده می‌کنند. منظور از سایدلود، نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از گوگل پلی است. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، مجوزهای اندروید اغلب توسط کلاهبرداران برای رهگیری رمزهای عبور از […]

گوگل برای کاهش کلاهبرداری در سنگاپور به دنبال مسدود کردن سایدلود برنامه‌هایی است که از مجوزهای اندروید برای خواندن رمزهای عبور یک‌بارمصرف از طریق پیامک و اعلان‌ها سوءاستفاده می‌کنند. منظور از سایدلود، نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از گوگل پلی است.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، مجوزهای اندروید اغلب توسط کلاهبرداران برای رهگیری رمزهای عبور از طریق پیامک یا اعلان‌ها و همچنین جاسوسی از محتوای روی صفحه‌نمایش مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

در بیانیه‌ی گوگل آمده است: «از بررسی بدافزارهای کلاهبرداری بزرگ متوجه شدیم که بیش از ۹۵ درصد از نصب‌ها، از منابع خارجی در اینترنت بوده‌اند.»

غول فناوری آمریکایی می‌گوید وقتی کاربری در سنگاپور اقدام به نصب چنین اپلیکیشن‌هایی می‌کند، گوگل به صورت خودکار با یک پیام هشدار به او اطلاع می‌دهد.

گوگل پروژه‌ی آزمایشی جدید را با همکاری آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) به عنوان بخشی از برنامه‌ی Play Protect توسعه داده است.

در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) گوگل قابلیت جدید اسکن آنی اپلیکیشن‌ها را در هند ارائه کرد که به برنامه‌های مخرب اجازه‌ی نصب روی گوشی نمی‌دهد، چه آن‌هایی که از پلی استور و چه آن‌هایی که از منابع دیگر دانلود شده‌اند. این قابلیت درحال انتشار برای کشورهای بیشتری از جمله سنگاپور و برزیل است.

منبع : زومیت

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 19661 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!