چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18885 |
ارسال توسط :
68 بازدید
ارسال به دوستان
پ

بهترین سوغاتی شیراز چیست؟ شیراز به عنوان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران شناخته می‌شود و معروف به فرهنگ و هنرهای متنوع خود است. یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر، سوغاتی‌های متنوعی است که می‌توان از آنها به عنوان یادگاری از سفر به این شهر زیبا برای دوستان و خانواده استفاده کرد. این سوغاتی‌ها […]

بهترین سوغاتی شیراز چیست؟

شیراز به عنوان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران شناخته می‌شود و معروف به فرهنگ و هنرهای متنوع خود است. یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر، سوغاتی‌های متنوعی است که می‌توان از آنها به عنوان یادگاری از سفر به این شهر زیبا برای دوستان و خانواده استفاده کرد. این سوغاتی‌ها از جمله شیرینی‌های سنتی، عرقیات گیاهی و صنایع‌ دستی مانند فالوده، یوخه، حلوای کاسه‌ای، کلوچه نخودچی، منبت‌کاری، کاشی هفت رنگ و قالی‌بافی تشکیل شده و می‌توانند به عنوان بهترین یادگاری از سفر به شیراز به دوستان و خانواده هدیه داده شوند. در سفر به این شهر زیبا اگر هتل الیزه شیراز را برای اقامت انتخاب کرده باشید، دسترسی خوبی به تمامی جاذبه های شهر دارید و می توانید با خیالی راحت برای بازدید از جاذبه های گردشگری و خرید سوغاتی مراجعه کنید.

شیرینی‌های سنتی شیراز

شیرینی‌های سنتی شیراز از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. این شیرینی‌ها از مواد اولیه‌ای چون نان، خرما، آرد گندم، شکر، روغن، و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شوند که به آن‌ها طعم و مزه خاصی می‌دهد. هر کدام از این شیرینی‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است که آن‌ها را به یک تجربه چشیدنی و جذاب تبدیل می‌کند. گردشگرانی که به شیراز سفر می‌کنند، حتما باید این شیرینی‌های سنتی را امتحان کنند تا با طعم‌های محلی اشنا شوند.

فالوده شیرازی، دسری خنک برای روزهای گرم

فالوده شیرازی یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی شیراز است که به‌خصوص در فصل‌های گرم سال مورد توجه قرار می‌گیرد. این دسر خنک که از ترکیباتی چون شیر، برنج، خرما، و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود، طعم ویژه‌ای دارد و برای گرمای تابستان، انتخابی بسیار مناسب است.

یوخه، ترکیبی از طعم و سنت

یوخه یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی شیراز است که به دلیل ترکیب منحصر به فرد طعم و سنت، مورد توجه بسیاری از گردشگران و مردم محلی قرار می‌گیرد. این شیرینی که از موادی چون شیر، روغن، نخود چی، و شکر تهیه می‌شود، یک تجربه چشیدنی و خوشمزه برای هر کسی است که به شیراز سفر می‌کند.

حلوای کاسه‌ای، شیرینی محلی با طعمی ماندگار

حلوای کاسه‌ای یک شیرینی محلی دیگر است که در فرهنگ و آشپزی شیراز جای خاصی دارد. این شیرینی که از ترکیباتی چون آرد گندم، شکر، روغن، و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود، دارای طعمی ماندگار و دلچسب است که همواره مورد توجه علاقمندان به شیرینی‌های سنتی است.

کلوچه نخودچی، طعم دلچسب نخود و هل

کلوچه نخودچی از دیگر شیرینی‌های سنتی شیراز است که دارای طعم دلچسبی از نخود و هل است. این شیرینی که از نان، نخود چی، شکر، و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود، یکی از شیرینی‌هایی است که حتما باید در سفر به شیراز تجربه شود.

عرقیات گیاهی و ادویه‌جات بومی

عرقیات گیاهی از گیاهان خوش عطر و طعم ایران به دست می‌آیند. این عرقیات حاصل تقطیر اسانس گیاهان در آب هستند و می‌توان از هر قسمتی از گیاه، از ریشه و پوست گرفته تا گلبرگ ساخته شوند. از زمان‌های دور در ایران رواج داشته و هنوز هم پررونق است.

مثلا ایران سالانه چیزی حدود ۳۰هزار تن گل محمدی تولید می‌کند و رتبه اول تولید و رتبه دوم صادرات گل بعد از مراکش را از آن خود کرده است. نه‌تنها مردم ایران بلکه خیلی از کشورهای خارجی نیز طرفدار این نوشیدنی‌های پرخاصیت ایرانی هستند. عرق بهارنارنج و گلاب دوی عطر و طعم اصیل ایرانی هستند. این عرقیات از گیاهان خوش عطر و طعم ایران به دست می‌آیند. از زمان‌های دور در ایران رواج داشته و هنوز هم پررونق است.

منبع : زومیت

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18885 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!