جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18425 |
ارسال توسط :
56 بازدید
ارسال به دوستان
پ

اپل و سامسونگ در تبلیغات خود تمرکز ویژه‌ای بر بدنه‌ی تیتانیومی گوشی‌های پرچمدارشان دارند. گلکسی S24 اولترا، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از بدنه‌ای با استحکام بسیار بالا بهره می‌برند. اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهند کیفیت بدنه‌ی تیتانیومی گوشی آیفون نسبت‌ به گوشی سامسونگ بیشتر است. زک نلسون از کانال یوتیوب JerryRigEverything، ویدیویی […]

اپل و سامسونگ در تبلیغات خود تمرکز ویژه‌ای بر بدنه‌ی تیتانیومی گوشی‌های پرچمدارشان دارند. گلکسی S24 اولترا، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از بدنه‌ای با استحکام بسیار بالا بهره می‌برند. اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهند کیفیت بدنه‌ی تیتانیومی گوشی آیفون نسبت‌ به گوشی سامسونگ بیشتر است.

زک نلسون از کانال یوتیوب JerryRigEverything، ویدیویی از گلکسی S24 اولترا به‌اشتراک گذاشته است که در آن به بررسی نوع تیتانیوم مورد استفاده در این گوشی هوشمند می‌پردازد.

برای شروع، زک از اسکنر مخصوص برای شناسایی نوع دقیق فلزات به‌کار رفته در بدنه‌ی گلکسی S24 اولترا استفاده می‌کند. ساختار داخلی گوشی بیشتر از جنس آلومینیوم است درحالی‌که قاب بیرونی آن از تیتانیوم بهره می‌برد. طبق اعلام زک، سامسونگ از تیتانیوم درجه‌ی ۲ در این دستگاه استفاده کرده درحالی‌که اپل از تیتانیوم درجه‌ی ۵ در ساخت فریم آیفون ۱۵ پرو بهره گرفته است.

تیتانیوم درجه‌ی ۵، بسیار بادوام‌تر از تیتانیوم درجه‌ی ۲ است و از آلیاژ تیتانیوم، آلومینیوم و وانادیوم تشکیل شده. تیتانیوم درجه‌ی ۵ به‌دلیل کیفیت برتر، چهار برابر گران‌تر از تیتانیوم درجه‌ی ۲ است و انتظار می‌رود دوام بدنه‌ی آیفون ۱۵ پرو مکس درمقایسه‌با گلکسی S24 اولترا بیشتر باشد.

اپل از فرایندی اختصاصی برای اتصال قاب تیتانیومی به قاب داخلی گوشی آیفون ۱۵ پرو استفاده می‌کند. درطرف مقابل سامسونگ از قالب‌گیری برای تزریق پلاستیک بین آلومینیوم و تیتانیوم بهره می‌برد تا این دو فلز را در کنار یکدیگر نگه دارد.

زک می‌گوید سامسونگ از تیتانیومی به ارزش حدود ۳ تا ۵ دلار در گلکسی S24 اولترا استفاده می‌کند درحالی‌که ارزش تیتانیوم به‌کاررفته در بدنه‌ی آیفون ۱۵ پرو ۱۰ تا ۱۵ دلار است.

البته هزینه‌های ریخته‌گری و شکل‌دهی به تیتانیوم در این قیمت‌ها مدنظر قرار نگرفته است و در مجموع به‌نظر می‌رسد اپل از نوع باکیفیت‌تر و گران‌تر فلز مذکور در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ استفاده می‌کند.

قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱٬۰۰۰ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و آیفون ۱۵ پرو مکس با برچسب ۱٬۲۰۰ دلار به‌دست مشتریان می‌رسد. از طرفی قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا از ۱٬۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

منبع : زومیت

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18425 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!