جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 15984 |
ارسال توسط :
43 بازدید
ارسال به دوستان
پ

مایکروسافت پس از چند ماه، سرانجام بیلد جدید ویندوز ۱۱ را در کانال Canary اینسایدر منتشر کرد که در آن خبری از نرم‌افزار وردپد نیست و خالق ویندوز از آن به‌عنوان ویژگی منسوخ‌شده‌ای یاد کرده است که به‌روزرسانی‌اش متوقف شده و در نسخه‌های آینده‌ی ویندوز ۱۱ به‌طور کامل حذف خواهد شد. مایکروسافت در بیانیه‌ی رسمی […]

مایکروسافت پس از چند ماه، سرانجام بیلد جدید ویندوز ۱۱ را در کانال Canary اینسایدر منتشر کرد که در آن خبری از نرم‌افزار وردپد نیست و خالق ویندوز از آن به‌عنوان ویژگی منسوخ‌شده‌ای یاد کرده است که به‌روزرسانی‌اش متوقف شده و در نسخه‌های آینده‌ی ویندوز ۱۱ به‌طور کامل حذف خواهد شد.

مایکروسافت در بیانیه‌ی رسمی خود اعلام کرد: «از این نسخه به بعد، نرم‌افزارهای WordPad و People پس از نصب کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ دیگر نصب نخواهند شد. در به‌روزرسانی‌های آینده، وردپد حذف می‌شود و مجدداً قابل نصب نخواهد بود. وردپد یکی از ویژگی‌های منسوخ ویندوز است.»

وردپد نرم‌افزار ویرایش رایگان متن است که از سال ۱۹۹۵ وارد ویندوز شد و مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفت. اما پس از انتشار نسخه‌های جدیدتر نرم‌افزار ورد و نوت‌پد به‌تدریج استفاده از آن کمتر شد.

مایکروسافت به کاربران ویندوز پیشنهاد کرده است که از ورد برای ویرایش پیشرفته‌ی فایل‌های doc و rtf و از نوت‌پد برای ویرایش فایل‌های txt استفاده کنند.

علاوه بر وردپد، دستیار صوتی Cortana نیز در بیلد ۲۶۰۲۰ ویندوز ۱۱ حذف شده است. ردموندی‌ها از ماه‌ها قبل با رونمایی از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت، مرگ کورتانا را اعلام کرده بودند. از طرفی، به تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی توصیه شده بود که دکمه‌ی کوپایلت را در کیبورد دستگاه‌هایشان تعبیه کنند.

ممکن است مایکروسافت تصمیم حذف وردپد را تغییر دهد. پنج سال پیش، مایکروسافت قصد داشت Paint را حذف کند و نسخه‌ی Fall Creator Update ویندوز ۱۰ را بدون آن منتشر کرد، اما در نهایت تسلیم تقاضای زیاد کاربران شد و این نرم‌افزار نقاشی را به‌عنوان گزینه‌ی قابل نصب از طریق فروشگاه آنلاین داخلی ویندوز در دسترس قرار داد.

جالب است که Paint در ویندوز ۱۱ به‌طور قابل توجهی توسعه پیدا کرد. شاید اگر تقاضا وجود داشته باشد، مایکروسافت همان کار را با وردپد نیز انجام دهد و احتمالاً امکان نصب آن را از طریق فروشگاه خود فراهم کند، زیرا وردپد قابلیت‌های ویرایش متن بیشتری نسبت‌ به نوت‌پد دارد.

منبع : زومیت

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 15984 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!