جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18178 |
ارسال توسط :
43 بازدید
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی در روز جمعه اعلام کرد که سهم ارزهای ملی در تسویه حساب‌های متقابل میان کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به ۹۰ درصد رسیده و همچنان در حال رشد است. به گزارش راشا تودی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا که بر مبنای اتحادیه […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی در روز جمعه اعلام کرد که سهم ارزهای ملی در تسویه حساب‌های متقابل میان کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به ۹۰ درصد رسیده و همچنان در حال رشد است.

به گزارش راشا تودی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا که بر مبنای اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس شکل گرفته است، در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و بعداً ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن ملحق شدند. ویتنام در سال ۲۰۱۶ به شریک تجاری آزاد این اتحادیه تبدیل شد. اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای تضمین جابجایی آزاد کالاها، خدمات، سرمایه و کارگران در میان کشورهای عضو طراحی شده است.

نخست وزیر روسیه این اظهارات را هنگام سخنرانی در نشست شورای بین دولتی اوراسیا بیان کرد.

وی در اظهارات خود تأکید کرد که در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی اوراسیا تقریباً ۳.۵ درصد رشد داشته در حالی که تولید صنعتی تقریباً ۴ درصد شاهد افزایش بوده و گردش مالی بخش خرده فروشی نیز بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

با ادامه رشد تجارت در داخل اوراسیا، کشورهای عضو استفاده از دلار و یورو را کاهش داده‌اند و در عوض بیشتر به ارزهای ملی در تسویه حساب های متقابل روی آورده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از کشورهای عضو خواسته است تا یک سیستم پرداخت مشترک بدون دلار با هدف “تقویت حاکمیت اقتصادی” ایجاد کنند.

اقتصادآنلاین

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18178 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!