سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 27570 |
ارسال توسط :
40 بازدید
ارسال به دوستان
پ

سندروم داون یک اختلال ژنتیکی است که در آن فرد با یک نسخه اضافی از کروموزوم متولد می‌شود یعنی فرد به جای ۴۶ کروموزوم طبیعی، دارای ۴۷ تا کروموزوم است.

فرانک تکمیل، متخصص کودکان و نوزادان در گفتگو با خبر فوری بیان داشت: این سندروم باعث اختلال رشد مغز و بدن و بروز درجات متفاوتی از ناتوانی ذهنی و جسمی می‌شود.

وی افزود: غربالگری‌های این سندروم کاملا تحت پوشش بیمه و به صورت رایگان است اما در راستای هدف افزایش جمعیت به اشتباه این غربالگری‌ها از پوشش بیمه‌ای خارج شده‌است.

فرانک تکمیل گفت: در حال حاضر سندرم داون با طب سنتی، قابل درمان نیست زیرا این سندروم یک  اختلال ژنتیکی بوده و وقتی رخ بدهد، دیگر از بین نمی‌رود.

این متخصص کودکان اظهار داشت: ریسک ابتلا به این سندروم با افزایش سن مادر خصوصا بعد از ۳۵سالگی بالا می‌رود و فقط قبل از زایمان قابل تشخیص است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بهترین کار برای پیشگیری سندرم داون فرهنگ‌سازی بیشتر برای انجام تست‌های غربالگری است که در این راستا به جز همکاری پزشکان، وزارت بهداشت و مراکز اطلاع رسانی و خبری، نیاز به همراهی دولت برای پوشش بیمه‌ای این غربالگری‌ها است. هر چقدر که هزینه بیشتری صرف غربالگری شود، هزینه نگهداری معلولین و افراد دارای ناهنجاری‌ کمتر خواهد بود.

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27570 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!