سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 24426 |
ارسال توسط :
106 بازدید
ارسال به دوستان
پ

سدیم یک ماده معدنی است که بدن برای عملکرد خوب به آن نیاز دارد. وقتی سدیم را با ماده معدنی کلرید ترکیب می کنید، این دو ماده نمک خوراکی را می‌سازند.

همچنین بسیاری از مردم نمک سفره را برای طعم دادن به غذای خود اضافه می کنند. با این حال به گفته دکتر «ایوان پورتر»، یک متخصص مایو کلینیک، افزودن نمک زیاد به رژیم غذایی چیز خوبی نیست. داده‌های یک مطالعه اخیر در JAMA Network Open نشان داد که افزودن نمک به غذا می تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی را افزایش دهد.

کلیه های شما میزان سدیم را در بدن متعادل می کنند و اگر آن را بیش از حد مصرف کنید، مقدار اضافی در خون شما جمع می شود. قلب شما برای پمپاژ بیشتر کار می کند و فشار خون را افزایش می دهد و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی افزایش می‌یابد.

دکتر پورتر می‌گوید: بیماری مزمن کلیوی هنگامی اتفاق می‌افتد که کلیه شما مشکلاتی با فیلتر کردن مواد زائد و سموم خون دارد.

سدیم به اکثر غذاهای فرآوری شده اضافه می شود. همچنین در بسیاری از چاشنی ها نیز وجود دارد. بنابراین دریافت سدیم بیشتر از نیازمان بسیار آسان است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حد توصیه شده روزانه سدیم ۲۳۰۰ میلی گرم یا حدود یک قاشق چایخوری است. همچنین دکتر پورتر خواندن برچسب مواد غذایی را در هنگام خرید آنها توصیه می کند.

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 24426 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!