شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 22233 |
ارسال توسط :
36 بازدید
ارسال به دوستان
پ

سقوط کارگر ساختمانی به داخل چاله آسانسور مرگ دلخراش او را رقم زد.

عباس شیری سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: یک کارگر ۳۸ساله به نام «سید فرشید محمودی» هنگام کار در یکی از ساختمان‌های درحال ساخت در خیابان پردیسان قم، با  سقوط از ارتفاع  طبقه هفتم به داخل چاله آسانسور درگذشت.

به گفته وی، هرچند گفته می‌شود آقای محمودی به عنوان یک کارگر ساختمانی حین حادثه دارای بیمه تامین اجتماعی بوده است،این اتفاق به دنبال رعایت نشدن موارد ایمنی در محیط کار رخ داده است.

نماینده و بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینک سالانه حدود هزار کارگر ساختمانی همانند مرحوم محمودی بر اثر رعایت نشدن نکات ایمنی جان خود را از دست داده یا به شدت مصدوم می‌شوند، گفت: وقوع این گونه حوادث ناشی از عدم نظارت بازرسی وزارت کار به دلیل کمبود نیروی کار است. در چنین شرایطی آیا بازرسی وزارت کار پاسخگوی زن و سه فرزند آقای محمودی و سایر کارگرانی که هر چند روز یکبار بر اثر حادثه کار جان می‌بازند، خواهد بود.

به گفته وی؛ اگرچه مسئولان وزارت کار به نقش خطای انسانی در بروز حوادث کار اشاره می‌کنند و این مولفه را عامل بروز بیش از ۸۰ درصد حوادث می‌دانند اما یکی از ضعف‌های بزرگ این وزارتخانه، کمبود تعداد بازرسان کار است. در حال حاضر، ۱۲۰۰ بازرس کار در ایران اشتغال دارند که از این تعداد ۱۲ تا ۱۳ نفر در قم فعالیت دارند. اما آیا این تعداد پاسخگوی تعداد کارگاه‌های مسقر در قم خواهند بود؟

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 22233 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!