شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14230 |
ارسال توسط :
37 بازدید
ارسال به دوستان
پ

آرینا سابالنکا موفق شد از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های اوپن استرالیا دفاع کند.

به گزارش “ورزش سه”، آرینا سابالنکا، ستاره بلاروسی دنیای تنیس موفق شد از سد ژانگ کینوان چینی در فینال رقابت‌های اوپن استرالیا بگذرد و از عنوان قهرمانی سال گذشته خودش دفاع کند.

این سومین تجربه فینال گرنداسلم سابالنکای ۲۵ ساله و اولین تجربه جوان ۲۱ ساله چینی بود. فضای ورزشگاه رود لور آرنا کاملا به سود کینوان بود و مهاجران چینی تبار ساکن استرالیا برای ستاره خود و اولین نماینده‌شان بعد از سال ۲۰۱۳ در فینال یک رقابت گرند اسلم سنگ تمام گذاشتند. اما این برای پیروزی کینوان کامل نبود. هر دو بازیکن سبک تهاجمی مشابهی داشتند و سابالنکا با قدرت و تجربه بیشتر خود در تمام طول بازی مسلط عمل کرد و اجازه تهدید جدی به کینوان نداد و در نهایت در دو ست و با سه برک موفق شد پیروزی‌ای به مراتب شاده تر از قهرمانی سال گذشته را تجربه کند.

1983599

نکات قهرمانی جالب سابالنکا به شرح زیر است:
⁃ او به اولین زن بعد از سرنا ویلیامز تبدیل شد که در ۶ تورنمنت پیاپی به حداقل نیمه نهایی یک گرند اسلم می‌رسد.
⁃ این ستاره پنجمین زن در قرن بیست و یکم است که موفق می‌شود بدون از دست دادن حتی یک ست و با ۱۴ ست برنده در ۷ بازی پیاپی به قهرمانی می‌رسد. (بعد از اشلی بارتی، سرنا ویلیامز، ماریا شاراپووا و لنزلی داونپورت)
⁃ او دومین زن بلاروسی است که در دو سال متوالی به قهرمانی اوپن استرالیا می‌رسد. (بعد از ویکتوریا آزارنکا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳)

او در سریال برک پوینت که مستندی از زندگی ستاره‌های امروز تنیس است گفته بود که قبلا به پدر فقیدش قول داده بوده که قبل از ۲۵ سالگی به حداقل دو عنوان گرند اسلم خواهد رسید. امروز آرینای ۲۵ ساله دو عنوان گرند اسلم دارد و یک‌بار هم به صدر جدول رتبه‌بندی زنان جهان رسیده است.

منبع : ورزش سه

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 14230 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!