پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 28227 |
ارسال توسط :
35 بازدید
ارسال به دوستان
پ

یکی از مشکلاتی که ممکن است شما هم با آن حداقل یکبار مواجه شده باشید، این است که چگونه می‌توان لکه‌های مختلف ایجاد شده را از روی فرش به طور کامل پاک کرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم روش‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لکه‌های فرش خود را از بین ببرید […]

یکی از مشکلاتی که ممکن است شما هم با آن حداقل یکبار مواجه شده باشید، این است که چگونه می‌توان لکه‌های مختلف ایجاد شده را از روی فرش به طور کامل پاک کرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم روش‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لکه‌های فرش خود را از بین ببرید را برایتان بیان کنیم. برای آگاهی از این روش‌ها ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

اگر در تهرانسر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مرکز قالیشویی تهرانسر را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه بتوانید مرکزی معتبر را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، سری به فضای وب بزنید. شما با انجام این کار می‌توانید، لیستی از مراکز معتبر شرکت‌های قالیشویی تهیه کرده و درنهایت به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید.

بهترین لکه‌بر فرش در خانه چیست؟

اگر فرش شما هم به دلایل مختلف دچار لکه‌های مختلف شده است نگران نباشید. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم بهترین لکه‌برهایی را که می توانید به راحتی در منزل خود درست کنید را برایتان بیان کنیم. شما می‌توانید با استفاده از موادی که در خانه دارید و یا تهیه یک سری مواد ساده اقدام به تهیه لکه‌بر کنید. ولی توجه داشته باشید که حتما میزان موادی را که برای تهیه هر محلول لکه‌بر استفاده می‌کنید، دقیق بوده و کاملا مطابق دستور تهیه آن باشد، زیرا در غیر اینصورت امکان اینکه به بافت فرشتان آسیب ببیند وجود دارد.

اگر در تهرانسر ساکن هستی و قصد استفاده از خدمات قالیشویی تهرانسر را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید وارد  وب‌سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی شده و قسمت نظرات کاربران آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. با انجام این کار می‌توانید اطلاعات خوبی در ارتباط با نحوه کیفیت و خدمات رسانی مجموعه‌ها بدست آورید و درنهایت می‌توانید، به دلخواه خود انتخاب کنید تا از کدام مجموعه جهت بهره‌گیری از خدماتشان استفاده کنید، اما انواع لکه‌برهایی که می‌‍تواند با استفاده از موادی آن‌ها را منزل خود به راحتی تهیه کنید عبارتند از:

لکه_گیری فرش چگونه است؟ - تصویر 2

 استفاده پراکسید هیدروژن

یکی از انواع لکه‌برهای خانگی که می‌توانید در منزل خود آن را تهیه کنید، پراکسید هیدروژن است. اگر بر روی فرش شما هم لکه‌های چربی ایجاد شده است، شما می‌توانید با استفاده از لکه‌بر پراکسید هیدروژن لکه‌های چربی فرش را از بین ببرید. برای تهیه این محلول شما به یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن و یک لیتر آب گرم احتیاج دارید. شما باید این دو ماده را باهم مخلوط کنید و درنهایت می‌توانید از محلول بدست آمده استفاده کنید. التبه مهم‌ترین نکته برای استفاده از لکه بر پراکسید هیدروژن، آن است که سرعت عمل کافی داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود به هنگام استفاده از این نوع ماده، حتما از ماسک استفاده کنید تا مواد شیمیایی آن را استنشاق نکنید.

اگر در مشهد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی در مشهد را را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود در اختیار داشته و درنهایت از خدمات هرکدام از مراکز موجود استفاده کنید.

یکی دیگر از مواد لکه‌بری که می‌توانید با استفاده از پراکسید هیدروژن تهیه کنید، ترکیب آن با آبلیمو است. درواقع این ترکیب مورد استقبال بسیاری از خانم‌های خانه‌دار قرار گرفته است. همچنین این نوع لکه‌بر می‌تواند ذراتی که به فرش چسبیده است را نیز از آن جدا کند و آن قسمت لک شده را تا حد بسیار زیادی تمیز و روشن کند.

استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه چربی

یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر بسزایی در پاک کنندگی لکه‌های چربی روی فرش داشته باشد سرکه است. شما برای تهیه یک محلول لکه‌بر بر پایه سرکه، باید یک اسفنج هم تهیه کنید و مقداری آب را نیز با سرکه مخلوط کنید. البته می‌توانید برای اثربخشی بهتر آن را با آب ترکیب نکنید. برای از بین بردن جای لکه باید اسفنج خود را به مقداری سرکه و یا محلول آب و سرکه آغشته کنید. سپس باید به صورت رفت و برگشتی اسفنج را بر روی محل لک شده بکشید تا تمیز شود. درنهایت باید با استفاده از کف صابون، محل لکه را به طور کامل تمیز کنید تا هیچ اثری نیز از آن باقی نماند.

یک ترکیب اثربخش دیگری که می‌توانید از آن برای پاک کردن لکه چربی فرش خود استفاده کنید، آن است که مقداری آمونیاک را با مقداری سرکه ترکیب کنید. البته بهتر است از این نوع محلول برای پاک کردن لکه‌های فرش دستباف استفاده نکنید، زیرا فرش‌های دستباف از الیاف طبیعی بافته شده‌اند، به همین دلیل امکان تغییر رنگ در آن‌ها وجود دارد.

لکه_گیری فرش چگونه است؟ - تصویر 3

از بین بردن لکه فرش با استفاده از جوش شیرین

برای اینکه بتوانید این نوع ماده لکه‌بر را در منزل خود تهیه کنید به یک فنجان پودر بوراکس، یک فنجان جوش شیرین و همچنین به چند قطره روغن احتیاج دارید. درواقع پودر بوراکس دارای خواصی است که به همین دلیل آسیبی به محیط زیست وارد نکرده و مورد استقبال بسیاری از دوستداران محیط زیست هم قرار گرفته است. جوش شیرین نیز ماده‌ای است که می‌تواند بوی نامطبوع حاصل از ایجاد لکه را از بین ببرد.

همچنین شما می‌توانید یک محلول معجزه آسا با استفاده از جوش شیرین بسازید. شما برای ساخت این محلول لکه‌بر باید سرکه سفید را با جوش شیرین و مقداری کربن دی اکسید و همچنین مایع ظرفشویی ترکیب کنید. درنهایت می‌توانید از آن به عنوان یک محلول لکه‌بر قوی استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با انواع لکه‌برهای خانگی که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. درنهایت امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 28227 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!