جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 18215 |
ارسال توسط :
48 بازدید
ارسال به دوستان
پ

مهم‌ترین تفاوت آیفون ریپک با آیفون اصلی در این است که مدل‌های ریپک درواقع گوشی دست‌دوم محسوب می‌شوند. در طرف مقابل آیفون اصلی به گوشی نو و پلمب گفته می‌شود که اپل آن را تولید و عرضه کرده و پس‌ از خرید، شما اولین کسی هستید که از آن استفاده می‌کنید. آیفون ریپکی که تعمیرکاران […]

مهم‌ترین تفاوت آیفون ریپک با آیفون اصلی در این است که مدل‌های ریپک درواقع گوشی دست‌دوم محسوب می‌شوند. در طرف مقابل آیفون اصلی به گوشی نو و پلمب گفته می‌شود که اپل آن را تولید و عرضه کرده و پس‌ از خرید، شما اولین کسی هستید که از آن استفاده می‌کنید.

آیفون ریپکی که تعمیرکاران مجاز اپل آن‌ها را بازسازی کرده‌اند، از نظر عملکرد و کیفیت تفاوتی چندانی با آیفون اصلی ندارد. این گوشی‌ها را معمولاً اپل یا سایر فروشندگان مجاز بازسازی می‌کنند و برای رفع مشکلات از قطعات اصلی اپل در مدل‌های ریپک استفاده می‌شود؛ بنابراین، عملکرد و کیفیت آیفون ریپک واقعی شبیه به آیفون‌های نو است. البته برخی افراد سودجو و تعمیرکاران غیرمجاز و غیررسمی اپل نیز اقدام به بازسازی آیفون‌های مشکل‌دار می‌کنند و سپس با بسته‌بندی مجدد، این دستگاه‌ها را به‌عنوان آیفون ریپک اصل به‌فروش می‌رسانند.

تفاوت دیگر آیفون ریپک با آیفون اصلی در ظاهر دستگاه است. امکان دارد آیفون‌های ریپک خراش‌های کوچک یا لکه‌هایی روی بدنه داشته باشند یا لوازم‌ جانبی همراه گوشی مثل کابل و شارژر، تعویض شده باشد.

تشخیص آیفون ریپک و ریفرش

آیفون ریفربیشد به مدل‌هایی گفته می‌شود که به‌دلیل مشکلات و خرابی‌ها به اپل پس فرستاده شده‌اند و پس‌ از رفع مشکل از طرف این شرکت و معمولاً با قیمت کمتر، روانه‌ی بازار می‌شوند.

تشخیص آیفون ریپک از آیفون ریفربیشد کمی دشوار است اما با برخی ترفندها می‌توان این دو نوع دستگاه را از یکدیگر تشخیص داد. پیش‌ از بررسی روش‌های تشخیص آیفون ریپک نکات زیر را درمورد این گوشی‌ها در نظر داشته باشید.

  • آیفون‌های ریفربیشد که اپل آن‌ها را بازسازی می‌کنند به‌همراه گارانتی این شرکت به‌فروش می‌رسند، اما امکان دارد آیفون‌های ریپک را مراکز مجاز تحت‌نظر اپل یا حتی فروشگاه‌های غیررسمی بازسازی کرده‌ باشند و بدون ضمانت رسمی این شرکت عرضه شوند.
  • آیفون‌های ریفرش معمولاً جعبه‌ی سفید ساده دارند اما امکان دارد آیفون‌های ریپک در جعبه‌ی اصلی عرضه شوند که فروشندگان شخص ثالث آن‌ها را تعویض کرده‌اند.
  • آیفون‌های ریفربیشد معمولاً با گارانتی یک‌ساله‌ی اپل روانه‌ی بازار می‌شوند؛ اما آیفون‌های ریپک در بیشتر موارد بدون ضمانت به‌فروش می‌رسند.
  • ما قبلاً در مقاله‌ی آیفون ریفربیش شده چیست و چه تفاوتی با آیفون آکبند دارد به بررسی روش‌های تشخیص آیفون ریفربیشد پرداخته‌ایم و این روش‌ها برای آیفون ریپک نیز کاربرد دارند اما نمی‌توان با اطمینان کامل تشخیص داد که عملیات تعمیر و بازسازی گوشی ریپک را اپل انجام داده است یا فروشندگان و تعمیرکاران غیررسمی. البته می‌توان با اقداماتی مثل بررسی ظاهر، سریال نامبر، پارت‌ نامبر و همچنین عملکرد دستگاه و لوازم جانبی آن، از ریپک بودن یا ریفرش بودن دستگاه مطلع شد.

    بررسی شماره مدل آیفون

    به مسیر Settings > General > About بروید. در این صفحه اطلاعات مختلفی درمورد دستگاه مشاهده خواهید کرد. اکنون به‌دنبال عبارت Model بگردید که در کنار آن شماره مدل دستگاه درج شده است.

    عبارت مورد نظر چیزی شبیه MN572LL/A خواهد بود که حرف اول نشان می‌دهد گوشی نو، ریفربیشد، تعویضی یا حتی شخصی‌سازی‌‌ شده است.

    منبع : زومیت

    منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18215 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
      برچسب ها:
    لینک کوتاه خبر:
    تبلیغات
    ×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!