جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 17172 |
ارسال توسط :
42 بازدید
ارسال به دوستان
پ

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه با ارزش ۹.۱ همت در دهه فجر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه با ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد. سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) در […]

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه با ارزش ۹.۱ همت در دهه فجر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه با ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگارن با تبریک دهه فجر اظهار کرد: پروژه‌های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سقف ۴۲۶ پروژه به ارزش ۹.۱ همت (هزار میلیارد تومان) در سراسر کشور در دهه فجر افتتاح خواهد شد و ۵ هزار و ۱۸۲ شغل ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از دو هتل ۵ ستاره در مشهد در فارس تا پروژه‌های کوچکتر در این افتتاح‌ها خواهد بود. البته بخشی از پروژه‌های دیگر ما که اعتبار خوبی هم برای آنها وجود دارد در اسفند افتاح خواهد شد. تلاش می‌کنیم که این پروژه‌ها در دهه فجر تراکم پیدا نکند که تا حدی حق آنها ادا شود. در حوزه گردشگری هم ۵ هزار ۶۱۱ تخت به مجموعه‌های اقامتی ما اضافه خواهد شد.

تکذیب صدور مجوز برای کنسرت رپ از سوی وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز برای کنسرت رپ را تکذیب کرد.

 محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز – چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲-  در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگارن با تبریک دهه فجر در پاسخ به این سوال که آیا مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ تصریح کرد: خیر. این یک اشکالی بوده که پدید آمده و ما هیچ مجوزی صادر نکرده‌ایم. معاونت هنریمان هم امروز اعلام موضع خواهد کرد و این خبری که اعلام شده کذب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را درباره جشنواره‌های شعر، فیلم و تئاتر فجر ارائه کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امشب اختتامیه جشنواره شعر را خواهیم داشت. ۳۰ استان درگیر موضوع شعر شدند و ما در وزارت از سال گذشته یک ساختار جدیدی برای شعر ایجاد کردیم و دستیار شعر را داریم که آقای مودب است.

وی همچنین اضافه کرد: در وزارت فرهنگ، شورای شعر شکل گرفته است و امسال در جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما در همه نقاط کشور بسیار خوب برگزار شد. همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده و در ایام ماه رمضان هر شب در یک ساعت پربیننده یک قسمت از برنامه‌های ضبطی این جشنواره پخش خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه امشب آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر خواهد بود، گفت: با اهتمامی که همکاران من هم در بخش داخل و هم در بخش  بین‌الملل داشتند، با استقبال بسیار خوبی روبرو بودیم. امشب تلاش می‌کنیم در بخش‌هایی که امکانش بود و داوری‌ها انجام شده، چند جایزه مربوط به جشنواره را اهدا کنیم تا شب اختتامیه طولانی نباشد.

وی در ادامه بیان کرد: فردا اختتامیه جشنواره تئاتر را خواهیم  داشت. نمایش‌های ما با یک استقبال بی‌نظیر روبرو شد و معاون هنری من از تماشاگران عذرخواهی کرد چون واقعا امکانات موجود ما کفاف میزان علاقمندی عزیزان را نمی‌داد.

وزیر فرهنگ با اشاره به آغاز رسمی جشنواره هنرهای تجسمی از دیشب، یادآور شد: جشنواره موسیقی هم بعد از دهه فجر آغاز خواهد شد. مجموعه جشنواره‌های ما در حال برگزاری است. هفته آینده با حضور آقای رئیس جمهور بحث انتخاب کتاب سال را خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان آخرین پیگیری‌ها را برای ازسرگیری عمره تشریح کرد

وزیر امور خارجه گفت: قرار است در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عربستان، آخرین وضعیت از سرگیری عمره را را بررسی کنیم.

 حسین امیرعبداللهیان صبح امروز – چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲-  در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگارن اظهار کرد: با وزیر خارجه عربستان روی بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی توافق‌هایی را داشتیم و موافقت‌نامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به ۷، ۸ سالی که حج عمره متوقف شده بود زمانش سپری شده بود.

وی ادامه داد: در توافقات بحث‌های فنی برای ازسرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید وجود داشت. این مهم‌ترین موضوع فنی بود. در روزهای گذشته یک هیات از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی آمدند و طبق روال متعارفی که دارند مباحث فنی خود را تکمیل کردند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم، افزود: قرار است در این گفت‌وگو آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم. مقامات عربستان به صراحت به ما گفتند که در خصوص حل این مشکل فنی دستورات لازم داده شده و قرار است کار در مسیر درست خود پیش برود.

وی همچنین در زمینه تعمیق روابط با پاکستان گفت: در پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالیرتبه این کشور داریم. در چند روز آینده در کشور همسایه ما پاکستان انتخابات برگزار می‌شود. برای ما مباحث همکاری‌های اقتصادی، تجاری، توسعه بازارچه‌ها و مناطق مرزی بسیار مهم است. رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که سال‌ها تروریست‌ها در کنار آن مستقر هستند به مرزهای تجاری، صلح و دوستی تبدیل شود.

خزعلی خبر داد: الزام دستگاه‌ها برای تهیه برنامه‌های خانواده‌محور

معاون امور زنان رئیس‌جمهور از دستور رئیس‌جمهور برای آماده کردن برنامه‌های‌ مربوط به زن و خانواده با نگاه خانواده‌محوری توسط دستگاه‌ها خبر داد.

 انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با یادآوری توییتش درباره دف‌زنی در استادیوم آزادی، گفت: در همان زمان توییت زدم و گفتم خانم‌هایی که در استادیوم اقدام به دف‌زنی کردند، معرف زن ایرانی نیستند. زن ایرانی با علم، کارآفرینی و مدال‌آوری‌شان در صحنه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

خزعلی هرگونه هماهنگی برای انجام این اقدام در استادیوم آزادی را رد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت تحت مسئولیتش درباره مادران کارمند،‌ گفت: برنامه شغل منعطف را در دست تهیه داریم که امیدوارم با همکاری سایر دستگاهها تصویب شود. رییس‌جمهور نیز به همه دستگاه‌ها دستور دادند به عنوان اتاق عملیات زن و خانواده عمل کنند و به بحث خانواده‌محوری به صورت عملیاتی ورود پیدا کنند.

خزعلی ادامه داد: در جلسه‌ای که چند روز قبل با رییس‌جمهور داشتیم قرار شد دستگاه‌ها با نگاه خانوادگی‌محوری طرح‌ها و برنامه‌های‌شان درباره خانواده را تهیه کنند.

وی تاکید کرد: مقرر شد کلیه مسائل مربوط به خانواده و جمعیت از جمله سقط جنین و سایر مسائل مربوطه را آماده و با هماهنگی معاونت امور زنان پیشنهاد بدهند به همین دلیل  ما دیگر به این مسئله ورود نمی‌کنیم.

توضیحات سخنگوی دولت درباره وضعیت ارزی کشور

سخنگوی دولت گفت: عرضه ارز بیشتر از تقاضاست بنابراین افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ارزی کشور، گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد. ترازهای ارزی مثبت و درآمدهای ارزی در دسترس و قابل قبول است.

وی در ادامه گفت: نرخ رشد نقدینگی به کمترین رقم در ۵۰ ماه گذشته یعنی به ۲۵.۲ درصد رسیده است. نرخ رشد پایه پولی به ۳۱ درصد رسید. از ابتدای سال منابع ارزی قریب به ۶۰ میلیارد دلار تخصیص داده شده است. منابع ارزی قابل قبول است.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای بهبود فضای کسب و کار، گفت: اصلی ترین موضع جلسه دولت درباره تقسیم کار برای اجرای فرامین رهبری در زمینه حمایت از تولید بود. دستگاه‌های مختلف هم گزارش کاری از اقدامات خود در این زمینه در دولت ارائه کردند که یک نمونه این است که از اردیبهشت سال گذشته برای اجرای فرمایشات رهبری در سال گذشته، دولت مصوبه ای تصویب کرد که هیچ مقرره گذاری نمی تواند در دولت بدون اطلاع رسانی صورت گیرد. ۱۵ روز بعد از انتشار مقرره، می تواند اجرایی شود تا فعالان اقتصادی از تصمیمات گرفته شده مطلع باشند.

بهادری جهرمی ادامه داد: تصمیم دیگر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است. بر اساس گزارش رئیس کل بانک مرکزی، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تولید انجام شده است. رئیس جمهور مهلت یک‌ماهه تعیین کردند تا برنامه روشن برای اصلاح ناترازی ها چه در بخش آب، چه برق و گاز ارائه شود.

زمان شروع برنامه‌های اننتخابات، زمان تشکیل ستاد انتخابات رسانه ملی، اقدام به تشکیل و ایجاد ۲۰۰ کانال رادیو و تلویزیونی و تولیدات شبکه خبر در این حوزه را بررسی کنند

وزیر کار: برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز تصمیمی گرفته نشده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمارستان گاندی را موظف به پرداخت حق سنوات و عیدی کارکنان این بیمارستان دانست.

سید صولت مرتضوی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: همه کارکنان بیمارستان گاندی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند، تا دایر شدن مجدد بیمارستان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمارستان گاندی را موظف به پرداخت حق سنوات و عیدی کارکنان این بیمارستان دانست.

مرتضوی تعیین و پرداخت حقوق به صورت منطقه‌ای را وظیفه‌ای قانونی دانست و تاکید کرد: طبق قانون تعیین حقوق و پرداخت آن می‌تواند به صورت منطقه‌ای و بخشی انجام شود.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره پرتاب ماهواره‌های ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی را درباره پرتاب‌های اخیر ماهواره توسط ایران ارائه کرد.

 عیسی زارع‌پور صبح امروز – چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگارن با اشاره به پرتاب اخیر ماهواره از سوی ایران اظهار کرد: برای اولین بار ما توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم. اول اینکه سه ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به دست آمد، بیان کرد: این اتفاق عملا ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و ان‌شاءالله گام‌های تکمیلی هم برداشته خواهد شد. سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

زارع‌پور در پایان خاطرنشان کرد: صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون از جمله پرتابگر، ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و پایگاه‌های پرتاب با سرعت حرکت می‌کند. روز شنبه هم روز ملی فناوری فضایی را خواهیم داشت که مراسم بزرگداشت این روز صبح شنبه با حضور ریاست محترم جمهور برگزار خواهد شد و آخرین گزارش دستاوردهای فضایی و برنامه‌های پیش رو خدمت رئیس جمهور، اعضای شورای عالی فضایی و دوستان خبرنگار ارائه خواهد شد.

دفاع جبلی از برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما

رییس سازمان صدا و سیما گفت: با مراجعه به آرشیو سازمان و صفحات سیاسی روزنامه‌ها و مقایسه تولیدات سازمان در این دوره و دوره‌های قبل‌تر، مشخص می‌شود که آیا سازمان در این دوره بیشتر کار کرده یا دوره‌های گذشته انتخابات.

 پیمان جبلی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت:  سازمان صدا و سیما بیش از ۶۰ هزار کارمند، بازنشسته، تبصره چهاری‌ها و خرید خدماتی دارد.

وی با اشاره به افزایش چشم‌گیر بودجه این سازمان گفت: بودجه اختصاص یافته در قانون برنامه هفتم توسعه براساس جدول تکالیف تولید است. بر این اساس سازمان بدون کسب تکلیف از دولت حق اضافه کردن حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگانش را ندارد.

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: بودجه ۱۴۰۳ هم برای پرداخت حقوق  شاغلان و بازنشستگان و هم برای تولیدات جدول تکالیف در ماده ۷۷ برنامه هفتم توسعه است.

جبلی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما برای تبلیغات رادیو و تلویزیونی داوطلبان انتخابات، گفت: با مراجعه به آرشیو سازمان و صفحات سیاسی روزنامه‌ها و مقایسه تولیدات سازمان در این دوره و دوره‌های قبل‌تر، مشخص می‌شود که آیا سازمان در این دوره بیشتر کار کرده یا دوره‌های گذشته انتخابات.

وی ادامه داد: زمان شروع برنامه‌های اننتخابات، زمان تشکیل ستاد انتخابات رسانه ملی، اقدام به تشکیل و ایجاد ۲۰۰ کانال رادیو و تلویزیونی و تولیدات شبکه خبر در این حوزه را بررسی کنند.

رئیس بنیاد شهید: مجوز دولت برای واردات خودروهای تا ۳۵ هزار یورویی به جانبازان

رئیس بنیاد شهید از مجوز واردات خودروهای وارداتی تا ۳۵ هزار یورو توسط جانبازان خبر داد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.

وی ادامه داد: دو سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت پنج ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آنها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود.

سلاجقه خبر داد: پرداخت هزینه انتقال آب دریا از جنوب توسط صنایع

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: صنایع هزینه‌های انتقال آب دریا از جنوب را پرداخت می‌کنند.

 علی سلاجقه صبح امروز -چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲-  در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مولفه‌های محیط زیست مسئله آب است. با توجه به وضعیتی که در شرایط اقلیمی وجود دارد، خوشبختانه آب شرب تامین می‌شود و دولت در این زمینه وظیفه خود را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: این بحث انتقال آبی که از دریاهای جنوب یعنی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود هم به نتیجه خواهد رسید.

سلاجقه در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود پروژه انتقال آب بسیار گران است و صرفه اقتصادی ندارد، گفت: خود صنایع وارد کار شده‌اند و قیمت تمام‌شده آن به عهده خود صنایع است که پرداخت می‌کنند و دولت خیلی در این قسمت کاری نمی‌کند و مشکلی وجود ندارد.

منصوری: رئیس‌جمهور به هرمزگان می‌رود

معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد که رئیسی به هرمزگان سفر می‌کند.

 محسن منصوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان هرمزگان حضور پیدا خواهند کرد، اظهار کرد: در این ایام پروژه های خیلی خوبی آماده افتتاح و بهره برداری شده است.  مجموعا ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی در این سفر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: استان هرمزگان از نظر شاخص رشد جزو استان های ممتاز کشور است.  بعد از سفر اول رئیس جمهور به هرمزگان نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع وارد استان شده است که ۱۵ هزارمیلیارد تومان از آن تسهیلات بوده است و ۱۰۰ درصد تعهدات تسهیلاتی و اقتصادی از مصوبات سفر اول اجرایی و عملیاتی شده است و ۱۱ هزار میلیارد تومان هم اعتبار عمرانی تقدیم استان شده است.

منصوری همچنین گفت: برخی از این پروژه های مسکن، صنعتی و عمرانی توسط رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. سه بندر در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد.  ۱۰۰۰ مدرسه در کل کشور افتتاح می شود که ۲۰۰ مدرسه مربوط به استان هرمزگان است و رئیس جمهور با حضور در بشاگرد، این مدارس را افتتاح می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان با اشاره به پروژه ریلی رشت – کاسپین، گفت: برای این پروژه در طول سال‌های گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که قیمت روز آن بیش از ۴ هزار میلبارد تومان است که ان شاءالله در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

فرزین خبر داد: کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵.۲ درصد در پایان دی

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵.۲ درصد در پایان دی خبر داد.

 محمدرضا فرزین در جلسه امروز – چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲- هیأت دولت از سه مولفه نرخ رشد نقدینگی، نرخ رشد پایه پولی و نرخ رشد خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن هدفگذاری کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد تا پایان سال، ۲ ماه زودتر محقق شده و در پایان دی به عدد ۲۵.۲ درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ در ۵۵ ماه گذشته از خرداد ۱۳۹۸ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، نرخ رشد پایه پولی کشور که در ابتدای سال ۴۵ درصد بود، به عدد ۳۱.۷ درصد کاهش یافته است. نرخ ۵.۲ درصدی رشد خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی هم بخش بعدی گزارش رئیس کل بانک مرکزی بود که فرزین در توضیح آن گفت: برخی این نظر را مطرح می‌کردند که بانک مرکزی با فروش ذخایر ارزی کشور به دنبال کنترل رشد پایه پولی است، اما ما توانستیم ضمن کنترل پایه پولی، ذخایر ارزی کشور را نیز بالا ببریم.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع : خبرفوری

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 17172 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!