جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 16513 |
ارسال توسط :
47 بازدید
ارسال به دوستان
پ

در ده ماه نخست امسال، ۱ میلیون بار کلمات مرتبط با انواع بازی «لگو» در دیوار جستجو شده‌اند و در میان فیگورهای جستجوشده لگو، «بتمن» بالاتر از سایر شخصیت‌ها قرار دارد. در بین استان‌های کشور، کاربران بوشهر، خراسان جنوبی و کرمان جدی‌ترین مشتری‌های «لگو» بوده‌اند. ۹۲ سال پیش، کریستیانسن، نجار دانمارکی، شروع به ساختن اسباب‌بازی‌هایی […]

در ده ماه نخست امسال، ۱ میلیون بار کلمات مرتبط با انواع بازی «لگو» در دیوار جستجو شده‌اند و در میان فیگورهای جستجوشده لگو، «بتمن» بالاتر از سایر شخصیت‌ها قرار دارد. در بین استان‌های کشور، کاربران بوشهر، خراسان جنوبی و کرمان جدی‌ترین مشتری‌های «لگو» بوده‌اند.

۹۲ سال پیش، کریستیانسن، نجار دانمارکی، شروع به ساختن اسباب‌بازی‌هایی چوبی کرد که در واقع اولین نسل از محصولات لگو بودند. اسم «LEGO» را هم خودش ابداع کرد. در زبان دانمارکی، چنین کلمه‌ای وجود نداشت و او با ترکیب دو کلمه «!Leg Godt» (به دانمارکی یعنی «خوب بازی کن!») آن را ساخت. البته می‌گویند او نمی‌دانست «lego» در زبان‌های یونانی و لاتین معنی دارد و دست بر قضا یکی از معانیش «کنار هم چیدن» است! لگو که در اول راهش کسب‌وکاری خانوادگی بود، ظرف یکی‌دو دهه و به خصوص با تولید و عرضه «آجرهای خانه‌سازی‌»‌اش جهانی شد. علاقمندان به این بازی در بسیاری از کشورهای جهان ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) را به عنوان روز جهانی لگو جشن می‌گیرند، به این دلیل که اختراعِ آجر لگو درست در همین روز در سال ۱۹۵۸ ثبت شد. به همین بهانه، به سراغ داده‌های دیوار رفته‌ایم تا ببینیم حال‌وهوای خریدوفروش لگو در این پلتفرم در ۱۰ ماه نخست امسال چطور بوده.

بتمن، ماشین، دایناسور

در ۱۰ ماه گذشته، کلمات مرتبط با لگو نزدیک به ۱ میلیون بار در دیوار جستجو شده‌اند. ۸۵ درصد این جستجوها خود کلمه «لگو» به تنهایی، یا عباراتی مانند «اسباب‌بازی لگو» یا «اسباب بازی فکری لگو» بوده.

در ۱۵ درصد باقی‌مانده، کلمات «بتمن»، «ماشین» و «دایناسور» بیش از سایر کلمات در کنار کلمه «لگو» جستجو شده‌اند. نیمی از کلماتی که در این ۱۵ درصد قرار دارند مربوط به فیگورها و شخصیت‌های مختلف داستانی، کمیک و سینمایی است. کاربران در مجموع ۲۰ فیگور لگو را جستجو کرده‌اند؛ از «باب‌اسفنجی» و «هری‌پاتر» تا «نینجا» و «بتمن».

در بین این فیگورها، بتمن (با ۸۷ درصد) بیشترین سهم از جستجو‌ها را دارد و پس از آن فیگورهای «نینجا» و «مرد عنکبوتی» قرار دارند. این داده‌ها می‌گوید «جوکر» در نبردش با «بتمن»، حداقل در دیوار، کاملا دست‌وپا بسته است و میدان را به حریف دیرینه‌اش باخته.

منبع : زومیت

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 16513 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!