جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14803 |
ارسال توسط :
45 بازدید
ارسال به دوستان
پ

 جیحون بایراموف در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که این کشور برای بازگشایی سفارت خود در تهران دو موضوع اساسی را مد نظر خواهد داشت. وی در ادامه توضیح داد که اولین مورد، تکمیل تحقیقات و تصمیم‌گیری در مورد حادثه حمله به سفارتشان در تهران است. وی مورد دوم را نیز امنیت کامل سفارت‌شان دانست […]

 جیحون بایراموف در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که این کشور برای بازگشایی سفارت خود در تهران دو موضوع اساسی را مد نظر خواهد داشت.

وی در ادامه توضیح داد که اولین مورد، تکمیل تحقیقات و تصمیم‌گیری در مورد حادثه حمله به سفارتشان در تهران است.

وی مورد دوم را نیز امنیت کامل سفارت‌شان دانست که باید از آن اطمینان داشته باشند و ادعا کرد امنیت کارمندان سفارت و اعضای خانواده‌های آن‌ها به‌طور کامل تامین نشد، بنابراین آن‌ها را به کشور بازگرداندیم.

حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران صبح روز هفتم دی‌ماه سال گذشته توسط یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی صورت گرفت که در نتیجه این حادثه رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و دو نفر مجروح شدند. به گفته وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، نمایندگی دیپلماتیک این کشور در تهران پس از این حادثه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

باوجود اینکه پلیس و مقامات ایران به سرعت به این حادثه واکنش نشان دادند، جمهوری آذربایجان از آن زمان به بهانه این حمله و با این ادعا که تهران در برخورد با عامل حمله به سفارت‌خانه‌اش به درستی برخورد نکرده است روابط خود را با ایران کاهش داد.

منبع خبر ( ) است و سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 14803 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989120208592  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت خبری و خبرخوان نیوز فوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!